AVUI US PROPOSEM AQUESTA RIMA AMB MOVIMENT.
UN NEN ESTÀ AQUÍ
L’ (nom de l’infant) està aquí.
Amb un cap, dos ulls i un nas petit.
Dos orelles i una boca així.
Dos braços, dues mans.
Pit, panxa, cames, genolls
i a baix de tot que casi no els veus
ben forts dos peus.
ENGLISH TASK
GOOD MORNING !! HOW ARE YOU ? I HOPE THAT YOU ARE FINE. BON DIA! DESITJO QUE ESTEU BÉ !
YOU CAN REMEMBER THE BODY VOCABULARY SINGING , REPEATING OR LISTENING THESE VIDEOS. PODEU RECORDAR EL VOCABULARI DEL COS CANTANT, REPETINT O ESCOLTANT AQUESTS VIDEOS.
COME ON ! TRY TO SAY AND TOUCH YOUR PARTS OF THE BODY ! VINGA ! INTENTEU ANOMENAR I TOCAR LES PARTS DEL COS !
TO WORK MORE SI VOLEU TREBALLAR MÉS
TOUCH YOUR ... (ANOMENA I TOCA LA PART DE LA CARA QUE SURT)
PLAY AND ENJOY (JUGA I DISFRUTA)
YOU CAN SEND ME A PHOTO, A VIDEO, A MESSAGE... EM PODEU ENVIAR UNA FOTO, UN VIDEO, UN MISSATGE ... teacherp3p4p5@gmail.com
CLASSE DELS PIRATES I CLASSE DELS GEGANTS (P3A - P3B)
EL QUADRAT
Aquesta setmana us volem proposar una activitat senzilla:
conèixer el QUADRAT.
Primer de tot podeu mirar què li va passar al quadradet d'aquest conte que podeu trobar a Youtube.
Tot seguit, podem fer el nostre quadrat. El podem fer més gran o més petit.
QUÈ NECESSITEM?
- 4 bastonets que siguin iguals (és molt important que siguin iguals). Poden ser escuradents, palletes,...
- 4 boletes de plastilina (o altre material similar). Podem utilitzar la plastilina que vam fer a casa.
Ara ja podem unir quatre boles de plastilina amb els bastonets per a que quedi un quadrat.
Mira el nostre. Ens ensenyes el teu?
QUÈ PRETENEM?
Que l’infant s’adoni que:
- El quadrat té quatre costats iguals, i per això, tots els escuradents, palletes,..
han de tenir la mateixa llargada.
- El quadrat també té quatre angles (les cantonades del conte).
- I quatre vèrtexs fets amb quatre boles de plastilina.
També podem experimentar. QUE PASSARIA SI...
- Posem un costat més llarg o més curt que els altres? Totes les cantonades són iguals? N’hi ha una que fa més punxa?
- I si en posem dos de llargs i dos de curts?
- Si en lloc de quatre boles i quatre escuradents en posem tres? És el mateix ? Té un altre nom?
SI T’HA AGRADAT I VOLS SEGUIR EXPERIMENTANT AMB FIGURES GEOMÈTRIQUES POTS...
- Fer un xurro amb la plastilina i fer un cercle.
- Fer altres figures que t’imaginis.
Esperem que us agradi la proposta, que experimenteu molt i, sobretot que us ho passeu molt bé!!
CLASSE DELS DINOSAURES I CLASSE DELS COLORS (P4A - P4B)
Bon dia, famílies!!
Avui us proposem una activitat per treballar i gaudir amb la geometria.
“Construïm figures geomètriques “
Per aquesta activitat necessitareu, escuradents i plastilina.
També podeu utilitzar altres materials com canyetes de plàstic i qualsevol material moldejable
que us pugui servir per unir els escuradents.
Un cop construïdes les figures geomètriques, podeu comptar:
- Quants escuradents hem utilitzat per construir la figura?
- Quantes boles de plastilina hem utilitzat per construir la figura?
Ànims família!!
CLASSE DELS UNICORNS I CLASSE DELS GATS (P5A - P5B)
HOLA NENS I NENES!!! AQUESTA SETMANA A L’ESPAI DE LES MATEMÀTIQUES TREBALLAREM AL
VOLTANT DE LES FIGURES GEOMÈTRIQUES.
PER TREBALLAR NECESSITAREU: PLASTILINA I ESCURADENTS
SI NO TENIU PLASTILINA, NO PATIU! EN PODEU FER. US PASSEM LA RECEPTA.
ANIMEU-VOS A LLEGIR CONJUNTAMENT ELS INGREDIENTS QUE NECESSITAREU.
INGREDIENTS PER FER PLASTILINA CASERA:
3 TASSES PETITES DE FARINA
( una tassa de café ). Utilitzeu la mateixa mida de tassa pels altres ingredients).
1 TASSA PETITA DE SAL
1 TASSA PETITA D’AIGUA
OLI DE GIRASOL (dos cullerades en un inici.
Si necessiteu més afegir mitja cullerada)
QUAN TINGUEU TOTS ELS INGREDIENTS EN UN BOL AMASSEU BÉ I JA TINDREU LA VOSTRA PLASTILINA!!!
PODEU AFEGIR ALGUN COLORANT SI VOLEU
(amb la remolatxa podeu fer color vermell, amb la cúrcuma color groc, amb la col lombarda color lila…..)
ARA ENS TOCA COMENÇAR A PREPARAR UNS CARTELLETS AMB ELS NOMS DE LES FIGURES GEOMÈTRIQUES
QUE VOLEM TREBALLAR; FIGURES PLANES (TRIANGLE, QUADRAT, ROMBE, PENTÀGON I HEXÀGON)
A L’AULA VAM COMENÇAR A INTRODUIR LES FIGURES DE MÉS DE QUATRE COSTATS AMB EL NOSTRE
JOC DE “RESAQUES METÁLICOS”.
SI US ANIMEU TAMBÉ PODEU INTENTAR-HO AMB FIGURES AMB VOLUM (PIRÀMIDE, CUB I PRISMA).
DESPRÉS D’HAVER FET ELS CARTELLETS ELS LLEGIREM CONJUNTAMENT I A MIDA QUE LLEGIM EL NOM
DE LA FIGURA PREGUNTAREM AL NEN O NENA:
- QUANTS COSTATS CREUS QUE TÉ?
L’INFANT HAURÀ D’ESCRIURE EL NÚMERO QUE CREU QUE TÉ I FICAR-HO AL COSTAT
(SI S’EQUIVOCA NO DIREM RES, PERQUÈ DESPRÉS DE LA PRÀCTICA HO PODRÀ COMPROVAR ELL/A MATEIX)
ARA JA TOCA COMENÇAR A EXPERIMENTAR I INTENTAR CONSTRUIR LES FIGURES.
US POSEM UNS EXEMPLES PER A QUE US AJUDIN.
QUAN ACABEU FIQUEU AL COSTAT DE CADA FIGURA EL SEU NOM I COMPTEU ELS SEUS COSTATS.
ENVIEU-NOS LES VOSTRES PRODUCCIONS!!!!!
I PERQUÈ NO FER UNA CONSTRUCCIÓ LLIURE ARA QUE JA TENIU LA PLASTILINA I ELS ESCURADENTS????
QUANTS COSTATS TÉ LA TEVA PRODUCCIÓ?
EQUIP DE MESTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada