dimecres, 15 d’abril de 2020

DIJOUS 16 ABRIL

BON DIA FAMÍLIES, NENS I NENES DE P3, P4 I P5 !!
TOTES LES MESTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL PENSEM MOLT EN VOSALTRES I DESITGEM QUE LES ACTIVITATS QUE US PROPOSEM US AGRADIN I DESPERTIN
EL VOSTRE INTERÈS.

EXPERIMENTEM AMB LA LLUM.
Jugar amb la llum en una habitació amb llum o a les fosques pot fer descobrir varies coses.
Una d'elles són les ombres. Com es fan les ombres? Voleu jugar a fer ombres?
Què necessitem?
  • Una llanterna, una llum de tauleta  (el mòbil te llanterna)
  • El nostre cos i les mans


  • Podem utilitzar també
  • Un llençol
  • Ninots i nines
  • Ampolles de colors ( aigua amb colorant alimentari o amb una mica de tempera).

  • Si teniu més ganes d’experimentar amb la llum
  • Cartolina per fer siluetes dels personatges de Sant Jordi.
Es poden convertir en titelles de pal i explicar el conte.



Com comença la proposta?
     1. Deixant als infants una llanterna o llum per poder descobrir que passa. 
         Deixar-los passejar per la casa i després preguntar-los que fa la llum. 
      
     2. Un cop a l’habitació fosca se’ls pot preguntar que veuen. I provocar i motivar ficant la mà de l’adult amb alguna forma d’animal.


     3.  Facilitar als infants un llençol lligat per les puntes i oferir-los: ninots, nines, peluixos i ampolles de colors. A jugar i descobrir!!!








  1. Teniu les titelles de pal? Us animeu a explicar un conte amb les titelles i les ombres?

Preguntes que poden ajudar a fer reflexió:
  • Com es fan les ombres?
  • Una cartolina que és molt opaca, deixa passar la llum? Què veig?
  • I una safata de vidre de la cuina deixa passar la llum? I una joguina de fusta? Què veig? (Passa la llum?, veig ombres?)
  • Com són les ombres de les nines?  Les ombres poden tenir color?
  • Què passa si fico les titelles prop de la llum? I si les fico més lluny?
Ens agradarà molt veure com són les ombres que heu fet!!!


FEM PASTA DE SAL 
Us proposem fer pasta de sal a casa i així després poder jugar amb ella.
És una recepta molt senzilla, per fer-la necessitem:
- 1 part de sal (millor fina)
- 2 parts de farina
- 1 part d'aigua
- 1 bol
Primer afegim la sal i la farina dins del bol.
Anem afegint a poc a poc l'aigua i ho barregem tot amb les mans fins aconseguir que la massa
sigui consistent com la de la plastilina. (si no us queda consistent podeu afegir més farina o si us
queda molt dura més aigua)
Si voleu podeu utilitzar colorant alimentari per donar-li una mica de color.
És hora de jugar!
Podeu utilitzar els motlles de la plastilina, aprofitar per escriure paraules... Per exemple:
Podeu enviar fotos al Twitter de l'escola i deixar els vostres comentaris al Bloc de totes les activitats que feu.


CLASSE DELS PIRATES I CLASSE DELS GEGANTS (P3A - P3B)

Us proposem que poseu en marxa la vostra imaginació,heu de buscar una paraula que soni igual que el vostre nom i fer una frase. Per exemple:

La Joana balla una sardana.

El Pol ha marcat un gol.

Quan tingueu la vostra rima, escriviu-la en un paper amb l'ajuda de la vostra família i ens envieu una foto de la rima al nostre correu electrònic.


CLASSE DELS DINOSAURES I CLASSE DELS COLORS (P4A - P4B)  
Aquesta setmana aprofitant que Sant Jordi és a prop, us proposem l’elaboració d’un llibre amb
les lletres de l’abecedari.
D’aquesta manera repassarem el treball fet a l’aula amb l'armariet de les lletres de Maria Montessori,
en el qual vam treballar el nom, traç,so de la lletra i la lletra inicial de les paraules. 
A cada full podeu escriure una paraula que comenci per aquella lletra i després fer un dibuix o
enganxar una imatge d’aquella paraula.
El tamany del llibre pot ser el que vulgueu: Foli, mig foli o ¼ de foli.
Aquest és mig foli doblegat, però el podeu fer com vulgueu.

           

Aquesta setmana podeu fer de la A fins a la I. Per elegir la paraula podeu fer el joc de veig, veig ….
1r  Busqueu objectes o imatges de paraules que comencen per les lletres a treballar (A fins a la I)
i els poseu dins d’una safata. Només un per cada lletra.
             
2n Diem el nom dels 9 objectes o imatges seleccionades. Marquem molt el so inicial.
3r Diem: “Veig, veig un animal que comença per la lletra D” Fer també el so de la lletra.
L’infant ha de trobar l'objecte que comença per aquesta lletra i aparellar-lo.
4t Escrivim o estampem la paraula al nostre llibre i dibuixem o enganxem una
imatge.

   

Us fem un llistat de possibles paraules per a cada lletra, però també poden ser unes altres:

A: ànec, anell i avió.

B: botó, bata i bou.
C: casa, color i cavall.
D: dofí, dinosaure i dau
E: elefant, euro i eruga
F: foca, fulla i fada.
G: gos, gat i gall.
H: helicòpter, hipopòtam i hort.
I: indi, iglú i illa.
Per practicar el traç de les lletres treballades ho podeu fer amb una safata amb sorra o sal.

Apa! comencem,segur que feu uns llibres ben bonics!! Guardeu el que aneu fent per poder-ho ensenyar als vostres companys/es a la tornada.

CLASSE DELS UNICORNS I CLASSE DELS GATS (P5A - P5B)

Avui us proposem un repte amb lletres. 
A veure si ho aconseguiu.
Si us agrada, podeu inventar nous jocs amb paraules amagades.
Molta sort i a disfrutar!!!!
. Apunteu en un full les paraules que podeu formar utilitzant totes les lletres,
també podeu apuntar paraules que trobeu nomès utilitzant unes poques lletres.
. Feu un llistat, i si alguna paraula de les que heu trobat, us agrada molt …..
podeu dibuixar el seu significat !!!!


Idea: podeu fer les lletres en cartronets per confegir i buscar les paraules, abans d'escriure-les
al paper.


ENS AGRADARIA MOLT, A L'OLGA I A LA ISABEL, QUE ENS ENVIEU UNA FOTO
CONFEGINT LES PARAULES AMB ELS CARTRONETS I UNA ALTRA AMB EL LLISTAT
DE LES PARAULES ESCRITES EN UN PAPER.


Endavant!!!! Teniu temps fins dilluns!!!!

PETONS




RECORDEU QUE HEU DE FER LECTURA, AIXÍ QUE A BUSCAR UN CONTE BEN INTERESSANT !!
RECORDEU QUE ELS VOSTRES NENS I NENES (LA MAJORIA) CONEIXEN ELS SONS DE TOTES LES LLETRES I S’ESTAN INICIANT EN LA LECTURA, PRIMER DE PARAULES I DESPRÉS DE FRASES.
ELS NENS I NENES DE P5 LLEGIM EN LLETRA DE PAL (MAJÚSCULES). D’ALTRA BANDA, CONTINUEU TAMBÉ TREBALLANT L’ESCRIPTURA (ESCRIURE PARAULES), DESPRÉS LES PODEN LLEGIR (AMB LA VOSTRA AJUDA O COMPANYIA) I/O PODEN PRACTICAR EL DIBUIX. 
ALS NENS I NENES QUE TENEN MÉS DIFICULTAT, RECORDEU QUE S’HA D’INSISTIR EN ELS SONS DE LES LLETRES, MÉS QUE EL NOM DE LA LLETRA, PER FACILITAR LA LECTURA I ESCRIPTURA.

   



6 comentaris:

  1. Paula González Aceituno16 d’abril de 2020, a les 2:04

    La Paula de p-4 B clase dels colors està molt contenta amb tot lo que ha arribat per fer,el llibre de les lletres te moltes ganes de fer-lo.
    Moltes gràcies per tot el que feu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que gaudireu molt fent les activitats. Esperem veure el teu llibre.
      Lidia

      Elimina
  2. Hola a todos soy Maria de P5B ,quiero agradeceros por la actividad ,estoy emocionada por más actividades.

    ResponElimina
  3. Molt bé Maria!!!!
    Així m'agrada, que disfrutis de les feinetes que us proposem de tot cor.

    ResponElimina
  4. Amb la Laia Turmo les lletres les treballem molt, li encanta i té molt interès. El joc de les ombres el vam disfrutar molt tan els grans com els petits i el repetirem sovint..��. Gràcies per les propostes. a Us trobem a faltar. Petons

    ResponElimina
  5. Molt bé Laia! Continua treballant i disfrutant de les propostes! Una abraçada!

    ResponElimina