dimecres, 29 d’abril del 2020

DIJOUS 30 ABRIL

BENVOLGUDES FAMÍLIES, NENS I NENES !


AQUESTA SETMANA CONTINUAREM JUGANT AMB LES OMBRES
PERÒ AQUESTA VEGADA AMB LES OMBRES NATURALS.
AMB LA LLUM NATURAL PODEM JUGAR A DIBUIXAR LES OMBRES, 
OBSERVAR COM CANVIEN DE POSICIÓ AMB EL PAS DEL TEMPS I
DESCOBRIR LES FORMES DE DIFERENTS ELEMENTS DEL NOSTRE ENTORN….

ENDAVANT!!!! OBRIM ELS SENTITS!!!!
BUSCA A CASA PER ON ENTRA LA LLUM, UNA FINESTRA, PORTA…..

DESPRÉS TRIA ALGUNS ELEMENTS DEL TEU ENTORN, MILLOR DE MIDA 
MITJANA (AVIÓ, DINOSAURE, NINO, REGADORA, GERRO AMB FLORS….) 

AGAFEU UN PAPER EN BLANC.
COL.LOQUEU EL PAPER A TERRA, EN UN LLOC ON ENTRI EL SOL I 
POSEU L’OBJECTE TRIAT SOBRE EL PAPER. 
OBSERVA COM L’OMBRA ES PROJECTA GRÀCIES A LA LLUM QUE ENTRA.

POTS DIBUIXAR AQUESTA OMBRA? RESSEGUIU-LA I TORNEU-LA A MIRAR 
AL CAP D’UNA ESTONA.

PODEM FER ALS INFANTS LES SEGÜENTS PREGUNTES:
- QUINA FORMA O FORMES DIRIES QUE TÉ AQUEST ELEMENT?
- QUÈ CREIEU QUE PASSARÀ D’AQUÍ UNA ESTONA?

- QUÈ ENS TINDRÀ PREPARAT EL SOL?


LLEGIU ATENTAMENT LA PROPERA ACTIVITAT


Delineants, arquitectes, enginyeres, topògrafes, constructores, dissenyadors, decoradors... 
Són professionals que ajuden en la construcció d’una ciutat.
Juguem a construir una ciutat? Fem d’enginyeres, arquitectes i delineants!!!

Què necessitem?
Recopilar materials i objectes que tinguem a casa. Nosaltres us hem fet una 
classificació perquè sigui més fàcil.
- Objectes de VIDRE: pots de conserva, potets d’espècies, ampolles de colònies...
C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200426_153958.jpgObjectes de PLÀSTIC: Taps d’ampolles de llet, ampolletes de iogurt begut, recipients petits per fer gelats, baieta per escórrer-plats...


- Objectes de PLÀSTIC: Taps d’ampolles de llet, ampolletes de iogurt begut, 
   recipients petits per fer gelats, baieta per escórrer-plats...

C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200426_155457.jpg
- Objectes  de CARTRÓ: Tubs de paper del vàter, tubs de paper de cuina, oueres, 
  capses de galetes, capses de cafè...

C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200426_154721.jpg
- Objectes de FUSTA: Pinces d’estendre roba, caixetes, bols, peces soltes de 
  cortines, culleres...

C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200426_155022.jpg
- Objectes de ROBA: mocadors, teles, cintes de colors, ...
C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200426_155253.jpg
- Objectes NATURALS: cargols, petxines, coco, pedres...
          C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200428_120029.jpg
Podeu escollir 2 o 3 tipus d’objectes que tingueu a casa per construir.

Com comença la proposta?
Deixem als infants 3 safates amb els 3 materials escollits o que tinguem a casa.
El preguntem per ajudar-los a reflexionar i a construir:

- Com és la nostra ciutat? ( gran, petita)
- Què veiem per la finestra? Hi ha edificis alts? Cases baixetes? Hi ha un bosc? I un riu?
- Pots imaginar com T’AGRADARIA que fos la teva ciutat?

Comencem a construir i crear la nostra ciutat. ( Joc i creativitat!!)
Després d’explorar materials i construir rius, ponts, muntanyes.... podeu compartir 
la vostra ciutat imaginària.

Com la comparteixo?
- Amb una foto
- Amb un dibuix. Ens agradarà molt veure el dibuix de la teva ciutat. 
Des d’on l’has dibuixat ? mirant la ciutat per dalt com si estiguessis en un helicòpter? 
Mirant la ciutat des del costat del riu?

AQUÍ LA NOSTRA CIUTAT IMAGINÀRIA.
Hem fet una foto des de dalt d’un helicòpter. 
Ja veieu que té un bosquet, una muntanya, un riu i unes casetes amb camins...

C:\Users\Montse\Desktop\CONFINAMENTTasques GODAS 2020\6- Dijous 30 abril. experimentació ciutat\Experimentacio. Construim xiutat\20200426_170409.jpg

CLASSE DELS PIRATES I CLASSE DELS GEGANTS (P3A - P3B)

ELS NOMS DELS COMPANYS I LES COMPANYES (PART1)


BEN SEGUR QUE US RECORDEU DELS COMPANYS I COMPANYES DE LA CLASSE.
I BEN SEGUR, TAMBÉ, QUE TENIU GANES DE TORNAR-LOS/LES A VEURE.
AQUESTA SETMANA US PROPOSEM RECORDAR ELS SEUS NOMS, PERÒ SOBRETOT QUE
US FIXEU EN LA PRIMERA LLETRA; A VEGADES, HI HA MÉS D’UN INFANT QUE EL SEU
NOM COMENÇA PER LA MATEIXA LLETRA.  ENS PODREM FIXAR EN:


- COM SONA AQUESTA PRIMERA LLETRA, 
- SI SONA COM LA NOSTRA I, SI SONA COM LA NOSTRA, TAMBÉ S’ESCRIU COM LA NOSTRA?

QUÈ NECESSITAREM?

- PAPER O CARTOLINA

- TISORES
- ROTULADOR VERMELL
- ROTULADOR NEGRE (O ALTRE COLOR DIFERENT DEL VERMELL)
COM HO FAREM ?

RETALLAREM EL PAPER O LA CARTOLINA EN RECTANGLES

ESCRIUREM EL NOM D’UN INFANT DE LA CLASSE AMB LLETRA DE PAL. LA LLETRA INICIAL AMB VERMELL 
LA RESTA DEL NOM AMB UN ALTRE COLOR, PREFERENTMENT NEGRE O BLAU FORT PER A QUE ES DISTINGEIXI BÉ DE LA INICIAL.

ENS FIXAREM COM SONA LA INICIAL DE CADA NOM

PROPOSTA DE NOMS DE LA CLASSE PER TREBALLAR
Us proposem els noms dels infants per ordre de llista. La setmana que ve
(part 2) proposarem la resta de noms, també per ordre de llista.
És opcional escriure el nom de les mestres: MONTSE, SÍLVIA, ALBA, CARME (TEI).
ÉS IMPORTANT  RECORDAR QUE ESTEM COMENÇANT A LLEGIR I ESCRIURE, I, CAL FER-HO
AMB ALEGRIA I IL·LUSIÓ, SENSE FORÇAR. 
DESITGEM QUE GAUDIU I APRENGUEU MOLT FENT AQUESTA ACTIVITAT I JA SABEU QUE
PODEU COMPARTIR-HO AMB NOSALTRES  I AMB ELS ALTRES COMPANYS/ES ENVIANT FOTOS.

CLASSE DELS DINOSAURES I CLASSE DELS COLORS (P4A - P4B)
Aquesta setmana acabarem el nostre llibre de les lletres. 
Alguns ja ens heu enviat alguna foto de com l'aneu elaborant. 
Esteu fent uns llibres fantàstics!!
Aquesta setmana hem de fer de la S fins a la Z.  Ho podeu fer com vulgueu.
Us fem un llistat de possibles paraules per a cada lletra, però també poden ser unes altres:
S: sol, sopa i sis.
T: taula, tulipa i timó.
U: ull, urpa i unicorn.
V: vaca, vestit i vuit.
W: waterpolo i  windsurf.
X: xiulet, xumet i xilofon.
Y: Nova York, nyu i cigonya.
Z: zebra, zoo i  zero.
I ara si ! El nostre llibre ja està acabat! 
Ara teniu un bonic llibre fet per vosaltres on podreu mirar i repassar totes les lletres 
que coneixem.
No oblideu d’enviar-nos alguna imatge del vostre llibre acabat.

Si voleu practicar el traç de les lletres amb aquesta aplicació ho podreu fer:
Escribir alfabeto 
Una forta abraçada !
Lídia i Rosó

CLASSE DELS UNICORNS I CLASSE DELS GATS (P5A - P5B)


HOLA NENS I NENES!!!!! PREPARATS PER JUGAR I APRENDRE? AVUI US PROPOSEM APRENDRE
A CONSTRUIR, LLEGIR I ESCRIURE FRASES TOT JUGANT. ENDAVANT!!!!

PRIMER DE TOT PREPAREU-VOS UNES JOGUINES PETITES QUE TINGUEU PER CASA
I UNS CARTRONETS AMB ALGUNS VERBS I ALTRES AMB ALGUNS DETERMINANTS.
JO TAMBÉ HE PINTAT UNS AMB COLORS. ÉS MOLT FÀCIL. PER EXEMPLE:
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_8705.JPG
DESPRÉS PREPAREU UN PETIT ESPAI (TOVALLÓ…) ON CONSTRUIREU LA FRASE. PER EXEMPLE:
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_8707.JPG
ABANS DE COMENÇAR A CONSTRUIR FRASES ÉS IMPORTANT QUE HAGUEU LLEGIT
TOTES LES PARAULES QUE HEU PREPARAT. I ARA SÍ. ENDAVANT!!!!!!
PODEU FER FRASES DE TRES PARAULES, QUATRE, CINC…..PER EXEMPLE: 
“LA     CADIRA    ÉS    BLAVA”
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_8712.JPG
“LA    GORRA    ÉS    VERMELLA”
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_E8710.JPG
“LA     GAVINA     VOLA”
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_8718.JPG
“EL    GOS    BORDA”
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_8720.JPG
O FRASES DE QUATRE I CINC PARAULES.  PER EXEMPLE:
“EL    NEN    MENJA    PEIX”
C:\Users\Olga\Desktop\fem frases\IMG_8714.JPG
“EL    BAGUL    TE    MONEDES”
“LA    NENA    TE    UN    GOS”
VINGA!!!!! CONSTRUÏU LES VOSTRES FRASES. QUINES HEU FET?
TAMBÉ ENS LES PODEU ENVIAR AL NOSTRE CORREU. 
DESPRÉS LES PODEU COPIAR EN UN FULL, NO US OBLIDEU DE DEIXAR  ESPAI ENTRE LES PARAULES. 
FINS AVIAT ! ESPEREM LES VOSTRES PRODUCCIONS!!!!!
QUI VULGUI AMPLIAR I CONTINUAR TREBALLANT LES FRASES AQUÍ TENIU UN ENLLAÇ AMB ACTIVITATS ONLINE. 
US VOLEM RECORDAR QUE HEU DE FER LECTURA SETMANAL
DONCS APA, A BUSCAR UN CONTE !
FAMÍLIES, MIREU QUE SIGUI UN CONTE QUE ELS PERMETI FER UNA PETITA LECTURA.
RECORDEU QUE ELS VOSTRES NENS I NENES (LA MAJORIA) CONEIXEN ELS SONS DE TOTES LES LLETRES I S’ESTAN INICIANT EN LA LECTURA, PRIMER DE PARAULES I DESPRÉS DE FRASES.
ADAPTEU-VOS AL RITME DEL VOSTRE FILL O FILLA, PERÒ NO OBLIDEU D’ANAR FENT DE MICA EN MICA.
ELS NENS I NENES DE P5 LLEGIM EN LLETRA DE PAL (MAJÚSCULES). D’ALTRA BANDA, CONTINUEU TAMBÉ TREBALLANT L’ESCRIPTURA (ESCRIURE PARAULES), DESPRÉS LES PODEN LLEGIR (AMB LA VOSTRA AJUDA O COMPANYIA) I/O PODEN PRACTICAR EL DIBUIX. 
ALS NENS I NENES QUE TENEN MÉS DIFICULTAT, RECORDEU QUE S’HA D’INSISTIR EN ELS SONS DE LES LLETRES, MÉS QUE EL NOM DE LA LLETRA, PER FACILITAR LA LECTURA I ESCRIPTURA.

EQUIP DE MESTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada