AQUESTA SETMANA CONTINUAREM JUGANT AMB LES OMBRES,
PERÒ
AQUESTA VEGADA AMB LES OMBRES NATURALS.
AMB LA LLUM NATURAL PODEM JUGAR A DIBUIXAR LES OMBRES,
OBSERVAR COM CANVIEN DE POSICIÓ AMB EL PAS DEL TEMPS I
DESCOBRIR LES FORMES DE
DIFERENTS ELEMENTS DEL NOSTRE ENTORN….
ENDAVANT!!!! OBRIM ELS SENTITS!!!!
BUSCA A CASA PER ON ENTRA LA LLUM, UNA FINESTRA, PORTA…..
DESPRÉS TRIA ALGUNS ELEMENTS DEL TEU ENTORN, MILLOR DE MIDA
MITJANA (AVIÓ, DINOSAURE, NINO, REGADORA, GERRO AMB FLORS….)
AGAFEU UN PAPER
EN BLANC.
COL.LOQUEU EL PAPER A TERRA, EN UN LLOC ON ENTRI EL SOL I
POSEU L’OBJECTE TRIAT SOBRE EL PAPER.
OBSERVA COM L’OMBRA ES PROJECTA GRÀCIES A LA LLUM QUE ENTRA.
AL CAP D’UNA ESTONA.
PODEM FER ALS INFANTS LES SEGÜENTS PREGUNTES:
- QUINA FORMA O
FORMES DIRIES QUE TÉ AQUEST ELEMENT?
- QUÈ CREIEU QUE
PASSARÀ D’AQUÍ UNA ESTONA?
- QUÈ ENS TINDRÀ PREPARAT EL SOL?
LLEGIU ATENTAMENT LA PROPERA ACTIVITAT
Delineants, arquitectes,
enginyeres, topògrafes, constructores, dissenyadors, decoradors...
Són
professionals que ajuden en la construcció d’una ciutat.
Juguem a construir una ciutat? Fem
d’enginyeres, arquitectes i delineants!!!
Què necessitem?
Recopilar materials i objectes que
tinguem a casa. Nosaltres us hem fet una
classificació perquè sigui més fàcil.
- Objectes de VIDRE: pots de conserva, potets d’espècies, ampolles de colònies...
- Objectes de PLÀSTIC: Taps
d’ampolles de llet, ampolletes de iogurt begut,
recipients petits per fer
gelats, baieta per escórrer-plats...
- Objectes de CARTRÓ: Tubs de paper del vàter,
tubs de paper de cuina, oueres,
capses de galetes, capses de cafè...
- Objectes de FUSTA: Pinces
d’estendre roba, caixetes, bols, peces soltes de
cortines, culleres...
- Objectes de ROBA: mocadors,
teles, cintes de colors, ...
- Objectes NATURALS: cargols,
petxines, coco, pedres...
Podeu escollir 2 o 3 tipus
d’objectes que tingueu a casa per construir.
Com comença la proposta?
Deixem als infants 3 safates amb
els 3 materials escollits o que tinguem a casa.
El preguntem per ajudar-los a
reflexionar i a construir:
- Com és la nostra ciutat? ( gran, petita)
- Què veiem per la finestra? Hi ha
edificis alts? Cases baixetes? Hi ha un bosc? I un riu?
- Pots imaginar com T’AGRADARIA que
fos la teva ciutat?
Comencem a construir i crear la
nostra ciutat. ( Joc i creativitat!!)
Després d’explorar materials i construir
rius, ponts, muntanyes.... podeu compartir
la vostra ciutat imaginària.
Com la comparteixo?
- Amb una foto
- Amb un dibuix. Ens agradarà molt
veure el dibuix de la teva ciutat.
Mirant la
ciutat des del costat del riu?
AQUÍ LA NOSTRA CIUTAT IMAGINÀRIA.
Hem fet una foto des de dalt d’un
helicòpter.
Ja veieu que té un bosquet, una muntanya, un riu i unes casetes amb
camins...
CLASSE DELS PIRATES I CLASSE DELS GEGANTS (P3A - P3B)
ELS NOMS DELS COMPANYS I LES COMPANYES (PART1)
BEN SEGUR QUE US RECORDEU DELS COMPANYS I COMPANYES DE LA CLASSE.
I BEN SEGUR, TAMBÉ, QUE TENIU GANES DE TORNAR-LOS/LES A VEURE.
AQUESTA SETMANA US PROPOSEM RECORDAR ELS SEUS NOMS, PERÒ SOBRETOT QUE
US FIXEU EN LA PRIMERA LLETRA; A VEGADES, HI HA MÉS D’UN INFANT QUE EL SEU
NOM COMENÇA PER LA MATEIXA LLETRA. ENS PODREM FIXAR EN:
- COM SONA AQUESTA PRIMERA LLETRA,
- SI SONA COM LA NOSTRA I, SI SONA COM LA NOSTRA, TAMBÉ S’ESCRIU COM LA NOSTRA?
QUÈ NECESSITAREM?
- PAPER O CARTOLINA
- TISORES
- ROTULADOR VERMELL
- ROTULADOR NEGRE (O ALTRE COLOR DIFERENT DEL VERMELL)
COM HO FAREM ?
RETALLAREM EL PAPER O LA CARTOLINA EN RECTANGLES
ESCRIUREM EL NOM D’UN INFANT DE LA CLASSE AMB LLETRA DE PAL. LA LLETRA INICIAL AMB VERMELL
LA RESTA DEL NOM AMB UN ALTRE COLOR, PREFERENTMENT NEGRE O BLAU FORT PER A QUE ES DISTINGEIXI BÉ DE LA INICIAL.
ENS FIXAREM COM SONA LA INICIAL DE CADA NOM
PROPOSTA DE NOMS DE LA CLASSE PER TREBALLAR
Us proposem els noms dels infants per ordre de llista. La setmana que ve
(part 2) proposarem la resta de noms, també per ordre de llista.
És opcional escriure el nom de les mestres: MONTSE, SÍLVIA, ALBA, CARME (TEI).
ÉS IMPORTANT RECORDAR QUE ESTEM COMENÇANT A LLEGIR I ESCRIURE, I, CAL FER-HO
AMB ALEGRIA I IL·LUSIÓ, SENSE FORÇAR.
DESITGEM QUE GAUDIU I APRENGUEU MOLT FENT AQUESTA ACTIVITAT I JA SABEU QUE
PODEU COMPARTIR-HO AMB NOSALTRES I AMB ELS ALTRES COMPANYS/ES ENVIANT FOTOS.
Aquesta setmana acabarem
el nostre llibre de les lletres.
Alguns ja ens heu enviat alguna foto de com l'aneu elaborant.
Esteu fent uns llibres fantàstics!!
Aquesta setmana hem de
fer de la S fins a la Z.
Ho podeu fer com vulgueu.
Us fem un llistat de
possibles paraules per a cada lletra, però també poden ser unes altres:
S: sol, sopa i sis.
T: taula, tulipa i timó.
U: ull, urpa i unicorn.
V: vaca, vestit i vuit.
W: waterpolo i
windsurf.
X: xiulet, xumet i xilofon.
Y: Nova York,
nyu i cigonya.
Z: zebra, zoo i
zero.
I ara si ! El nostre
llibre ja està acabat!
Ara teniu un bonic llibre fet per vosaltres on podreu
mirar i repassar totes les lletres
que coneixem.
No oblideu d’enviar-nos
alguna imatge del vostre llibre acabat.
Si voleu practicar el
traç de les lletres amb aquesta aplicació ho podreu fer:
Escribir alfabeto
Una forta abraçada !
Lídia i Rosó
HOLA NENS I NENES!!!!! PREPARATS PER JUGAR I APRENDRE? AVUI US PROPOSEM APRENDRE
A CONSTRUIR, LLEGIR I ESCRIURE FRASES TOT JUGANT. ENDAVANT!!!!
PRIMER DE TOT PREPAREU-VOS UNES JOGUINES PETITES QUE TINGUEU PER CASA
I UNS CARTRONETS AMB ALGUNS VERBS I ALTRES AMB ALGUNS DETERMINANTS.
JO TAMBÉ HE PINTAT UNS AMB COLORS. ÉS MOLT FÀCIL. PER EXEMPLE:
DESPRÉS PREPAREU UN PETIT ESPAI (TOVALLÓ…) ON CONSTRUIREU LA FRASE. PER EXEMPLE:
ABANS DE COMENÇAR A CONSTRUIR FRASES ÉS IMPORTANT QUE HAGUEU LLEGIT
TOTES LES PARAULES QUE HEU PREPARAT. I ARA SÍ. ENDAVANT!!!!!!
TOTES LES PARAULES QUE HEU PREPARAT. I ARA SÍ. ENDAVANT!!!!!!
PODEU FER FRASES DE TRES PARAULES, QUATRE, CINC…..PER EXEMPLE:
“LA CADIRA ÉS BLAVA”
“LA GORRA ÉS VERMELLA”
“LA GAVINA VOLA”
“EL GOS BORDA”
O FRASES DE QUATRE I CINC PARAULES. PER EXEMPLE:
“EL NEN MENJA PEIX”
“EL BAGUL TE MONEDES”
“LA NENA TE UN GOS”
VINGA!!!!! CONSTRUÏU LES VOSTRES FRASES. QUINES HEU FET?
TAMBÉ ENS LES PODEU ENVIAR AL NOSTRE CORREU.
TAMBÉ ENS LES PODEU ENVIAR AL NOSTRE CORREU.
DESPRÉS LES PODEU COPIAR EN UN FULL, NO US OBLIDEU DE DEIXAR ESPAI ENTRE LES PARAULES.
FINS AVIAT ! ESPEREM LES VOSTRES PRODUCCIONS!!!!!
QUI VULGUI AMPLIAR I CONTINUAR TREBALLANT LES FRASES AQUÍ TENIU UN ENLLAÇ AMB ACTIVITATS ONLINE.
US VOLEM RECORDAR QUE HEU DE FER LECTURA SETMANAL
DONCS APA, A BUSCAR UN CONTE !
FAMÍLIES, MIREU QUE SIGUI UN CONTE QUE ELS PERMETI FER UNA PETITA LECTURA.
RECORDEU QUE ELS VOSTRES NENS I NENES (LA MAJORIA) CONEIXEN ELS SONS DE TOTES LES LLETRES I S’ESTAN INICIANT EN LA LECTURA, PRIMER DE PARAULES I DESPRÉS DE FRASES.
ADAPTEU-VOS AL RITME DEL VOSTRE FILL O FILLA, PERÒ NO OBLIDEU D’ANAR FENT DE MICA EN MICA.
ELS NENS I NENES DE P5 LLEGIM EN LLETRA DE PAL (MAJÚSCULES). D’ALTRA BANDA, CONTINUEU TAMBÉ TREBALLANT L’ESCRIPTURA (ESCRIURE PARAULES), DESPRÉS LES PODEN LLEGIR (AMB LA VOSTRA AJUDA O COMPANYIA) I/O PODEN PRACTICAR EL DIBUIX.
ALS NENS I NENES QUE TENEN MÉS DIFICULTAT, RECORDEU QUE S’HA D’INSISTIR EN ELS SONS DE LES LLETRES, MÉS QUE EL NOM DE LA LLETRA, PER FACILITAR LA LECTURA I ESCRIPTURA.
EQUIP DE MESTRES D'EDUCACIÓ INFANTIL
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada